V. Pilíř – Vyvážená strava

Vše musí být v rovnováze,

Jídlo i pití však nejen na váze,

Nutno cítit vyváženost v nitru,

Vnímat co tělo chce již při brzkém jitru,

Dát mu jen to, co si žádá,

nehladovět, nepřehánět, prostě ať nestrádá,

Není nutno být nějaký dobrodruh,

Pilíř pátý uzavírá kruh.

V. Pilíř - Vyvážená strava

Pátý a poslední pilíř souvisí s předchozími čtyřmi a logicky je doplňuje. Vzhledem k tomu, že vše v životě by mělo fungovat v rovnováze, vyváženě a s mírou, nejinak tomu musí být i u stravy.

Jídlo, které konzumujeme každý den a je nedílnou součástí našeho života, stejně jako tekutiny,  o kterých slyšíme pořád, že jsou v hodné v té míře, či v oné míře, někdo mluví o 2-3 litrech denně jiný zase o tom, že pijeme moc a není toho tolik potřeba, jiný zase o vhodnosti či nevhodnosti minerálních či sycených vod, prostě je informací mnoho a nikdo se v nich již není schopen vyznat a hlavně se chytit něčeho, co by dávalo smysl a nebylo vyvráceno jinou studií či zkušeností. Jako krásný příklad lze uvést vhodnost podávání vajec a jejich množství v jídelníčku, jednu dobu zavrhovaná kvůli cholesterolu, jinou dobu ctěná pro své obsahové benefity. Prostě je rozdílností v názorech obrovské množství a vyznat se v nich je již téměř nemožné.

Co možné ale je, je návrat k rovnováze, k době, kdy nebylo všeho hojně a dostupně nehledě na roční období, v době, kdy člověk mohl dát svému tělu oddech i od jídla a nechat ho zregenerovat v rámci obnovení a revitalizace střevní mikroflory, jsme prostě a jednoduše museli přistupovat i k jídlu jako k něčemu, co je vzácné a je třeba si toho vážit. Vyváženost vidím tedy i v příjmovém objemu jídla, protože je zase spoustu názorů na to kolikrát denně jíst, kolik hodin si dávat mezi jídly, prostě další a další pravidla, další a další specifikace a další a další informace.

To jak lze s jídlem a s pitím jednoduše a vyváženě nakládat, jak je možno se vrátit na začátek pochopení toho, co pro mě vlastně  příjem potravy a tekutin znamená, si postupně odhalíme v tomto pilíři.

 

Stejně jako je dech vyvážený ve smyslu nádechu a výdechu a je nutně s ním zacházet tak, aby každý nádech byl přínosem ne příkořím, je nutno stejně kvalitně přistupovat i k tomu, co jím či piju a jak a v jaké kvalitě či množství tak činím. Rozebereme zde možnosti přerušovaných půstů, odšťavňování a dalších jednoduchých přístupů, které velmi jednoduchým, ale zásadním způsobem mohou ovlivnit vaše střeva, která to pak dají najevo i Vám jako celku.

Dělení V.Pilíře "VYVÁŽENÁ STRAVA"

1. podpilíř

Odšťavňování

2. podpilíř

Půsty

3. podpilíř

Alkalizace stravy

4. podpilíř

Pitný režim

5. podpilíř

Vyváženost

Poslat Rosťovi vzkaz

Rostislav Václavek

 

Gen. Sochora 1206/15, Ostrava 708 00

IČO : 08904782

Tel. : +420 777 034 822  

Email : 5piliruzdravi@gmail.com

Veden :

U Živnostenského úřadu Magistrátu města Ostravy

Více o mně najdete :

www.rostislavvaclavek.cz

  • White Facebook Icon
  • White Facebook Icon